Matýsek oslavil první narozeniny, jaro klepe na dveře (aspoň
tady dole v nížině), takže jasný impulz k tomu, aby se rodičové
ponořili do hlubin internetu, z kasičky vysypali potřebný velký peníz a
vybrali vhodné nosidlo pro další společná dobrodrůža. Na trhu pořádných
dětských krosen (nosičů, sedaček chcete-li) zase tolik není. Ceny jsou u
většiny celkem astronomické. Takže ten výběr asi nebude až tak těžký, ne??
Joooo, chyba lávky. Máme za sebou první kolo výběrového řízení a nejsme o moc
moudřejší než před ním.
Ono je super přečíst si všechny ty recenze, udělat si
vlastní představu o kompromisu kvality a ceny, vybrat si dle internetu favorita….
Ale pak přijde realita v podobě osobní zkoušky. Sedí, nesedí a je to, ne?
Jo, ale jen v případě klasické krosny. Sedí mámě? Sedí tátovi? Sedí se v ní
dobře Matějovi? Ha!! Už tři nároční uživatelé…..Sáfra!! To bude oříšek!
zdroj: Deuter, Osprey, Corazon, Thule |
Rozhodli jsme se omrknout a ozkoušet tyhle krosny – Osprey Poco
(případně Poco Plus), Corazon Panda, Thule Sampling (Elite), Deuter, Little
Life a Vaude. Nutno říct na začátek, že jsme chtěli jít proti proudu a vybrat něco
jiného než Deuter, který každý velebí a každý má. Proto jsme od počátku fandili
Osprey a českému Corazonu. A báli jsme se, že nám nezbude nic jiného než vybrat
Deuter, protože to je prostě fenomém… Ale asi ne :)
OSPREY POCO
Osprey Poco byla první krosna, co jsme zkusili. Přes to, že
paní prodavačka nám Osprey podávala s určitými výhradami k této krosně
(zejména k prostoru a pohodlí dítěte), padla nám krosna na záda jak prdel
na hrnec, jak se říká. Mně i Tomovi. Síť v prostoru zad se krásně obepnula
kolem páteře i bederních faldů. Krosnička sama o sobě byla krásně lehoučká. Je
fakt, že to je ta nejlevnější varianta, tudíž má i nejmíň úložného prostoru,
proto i nejmíň kilo. Paní prodavačka poukazovala na tuhost chlopní z boku dítěte
(rozhodně není možné dítko do krosny umístit bokem) a celkově užší prostor pro
dítko uvnitř. Co mě chybí, to je opěrka hlavy zezadu i prostor k opření hlavičky
v případě spánku vepředu. Závěr z prvního zkoušení této krosny je
ten, že kompfort nosiče super, komfort dítěte nic moc. Ale rozhodli jsme se dát
Osprey krosnám ještě šanci, neb jsme možná ne dostatečně prozkoumali všechny
možnosti usazení dítka. Navíc jsou teď na trhu ještě
krosny Poco AG, Poco Plus AG (a samozřejmě i Premium, ale to asi pro nás není
hledanou alternativou). Modely AG mají jiný zádový systém, zlepšený bok krosny a bederní pásy a zvýšenou opěrku hlavy.
Nicméně právě díky "zlepšenému" systému bederních pásů jsme krosny AG zavrhli. Tomovi seděla parádně. Mně a mým dámštějším tvarům ne. Bederní popruhy by padly skvěle na postavu typu válec. Popruhy jsou vyztužené a zejména spodní část bederáku se do rozšiřujícího se boku nepříjemně zařezává a opravdu to skoro až bolí i jen při vyzkoušení.(A to opravdu nemám žádné proporce Věstonické Venuše, moje boky se oproti pasu příliš nerozšiřují).
Nicméně právě díky "zlepšenému" systému bederních pásů jsme krosny AG zavrhli. Tomovi seděla parádně. Mně a mým dámštějším tvarům ne. Bederní popruhy by padly skvěle na postavu typu válec. Popruhy jsou vyztužené a zejména spodní část bederáku se do rozšiřujícího se boku nepříjemně zařezává a opravdu to skoro až bolí i jen při vyzkoušení.(A to opravdu nemám žádné proporce Věstonické Venuše, moje boky se oproti pasu příliš nerozšiřují).
zdroj: Google, Osprey |
DEUTER II, III
Deuter jsme nechtěli. Je to král mezi výrobci batohů a
všichni nám dětské krosny jen vychvalují, a proto jsme na truc nechtěli jít s davem. Ten
strach, že nám nic jiného na záda nepadne a my budeme muset mít taky Deuter … ááááá :)
Ten strach byl naštěstí zbytečný. Až nás překvapilo, jak nám vlajková loď
dětských Deuter krosen Deuter Kid Comfort III na zádech vůbec nesedí!! Navíc po
nasazení Deutera až po Osprey Poco se nám zdálo, jako by si Matěj s sebou do krosničky
přibalil asi tak 3 cihly. Ať jsem štelovala, jak jsem štělovala, nebylo to na
zádech ono a krosna mě spíš převažovala. A to je Matěj zatím prcek. Až naroste
a bude se tam ještě mrskat… Hodně nás to překvapilo. Ani Tomovi neseděla na
zádech nic moc. A to jsou jeho záda o dost větší než ta moje. Matýskovi uvnitř
naopak asi nic nechybělo. Sezení, upoutání, vysoká opěrka hlavy, možnost opřít
hlavu trochu i vepředu.
Zkusili jsme i Deuter II. Je zajímavé, že i přes to, že se
zádový systém zdál stejný, mně relativně sedla. Asi zde skutečně hraje roli
výška samotné krosny. Dvojka nemá integrovanou stříšku - tedy menší opěrku,
tudíž je celkově nižší. Tomovi však žádnou slast na zádech nepůsobila. Ve
srovnání s Osprey byla i tato krosna výrazně těžší. Pro Matýska komfort
uvnitř asi jako u III. Zatím je maličký, takže opěrka hlavy u II stačila.
Deuter Kid Comfort II, zdroj: Deuter |
LITTLE LIFE
Výše zmíněné krosny jsme ozkoušeli v obchodě Pro malé dobrodruhy. Paní prodavačky byly moc ochotné a milé!! V nabídce krosen má
tento obchod na Florenci i krosničky Little Life. Původně jsme je už podle
obrázku zavrhli, ale když už jsme tam byli, šoupli jsme Matěje i do těchto
krosniček. Závěr? Neberem! Možná tak na krátký přenos dítka dobré, ale na výlet
ani náhodou. Model Freedom měl moc široké popruhy, které řezaly do podpaždí, a
přezka pro poštelování délky zad je umístěna tak nešťastně, že pokud si krosnu
utáhnete pěkně na těsno na záda, akorát vás dost silně tlačí do páteře v oblasti
kříže. Model Adventurer byl trochu lepší, ale žádný velký komfort. Oproti tomu
komfort pro Matýska se zdál být dostačující. Zajímavým prvkem krosen Little
Life bylo „zašlapávadlo“ – prostor pro špičku boty na spodku zádového systému.
Při vyndávání dítěte z krosny tak je možné krosnu nohou přidržet. Toto
zašlapávadlo je ale na úkor zavazadlového prostoru. Krosničky by měly být
samostojné, avšak ani na rovném povrchu v prodejně jsme je neshledaly
příliš stabilní.
Adventurer, Freedom, zdroj: Little Life |
Pro ozkoušení dalších krosniček jsme se přesunuli do Vysočan
do prodejny Dětský ráj.
CORAZON PANDA
Na českou krosnu Panda od Corazonu jsme byli hodně zvědaví.
Na internetu má jen pozitivní recenze. Kvalitou přirovnávaná k Deuteru II
s cenou pomalu o polovinu nižší než dotyčný Deuter. Krosnička je lehká. Působím
decentním dojmem. Polstrování na ramenních, bederních popruzích a v zádové
části je takové „nafouklé“ měkoučké na rozdíl od ostatních krosen. Na zádech
mně seděla hnedle pěkně. Tomáš si musel poštelovat nejdříve velikost a pak
prohlásil, že se to dá. Pro Matýska to uvnitř vypadá pěkně. Kladně hodnotím
vyšší opěrku hlavy vepředu – s medvídkem pandou, i prostor pro opření hlavy
vzadu. Zaujaly nás velké kapsy na bederních popruzích. Trošku obavy bych možná
měla z užších ramenních popruhů, které mně navíc šly hodně přes prsa,
jestli se časem a s roustoucí váhou nákladu nevymačkají a nebudou řezat.
Pandě nelze asi nic moc vytknout. Avšak v porovnání (asi spíš jen) s materiály
použitými na ostatních krosnách (Osprey, Thule) působí trochu levněji (což však
cenově naprosto odpovídá, takže co bychom tedy vlastně chtěli, že?). Věřím, že
kvalita zpracování a pečlivost bude srovnatelná.
zdroj: Corazon |
THULE SAPLING ELITE
Předposlední krosnou, kterou jsme vyzkoušeli byla Thule Sapling Elite (dražší verze s odepínacím batůžkem). Pro nás by byla asi zbytečně
drahá, brali bychom spíše levnější variantu Thule Sapling, ale ta nebyla na
skladě, tudíž k ozkoušení. Hned na první pohled působí Thule hodně
profesionálně. Možná to je tím, že Deuter III už je okoukaná, ale pokud má být
nějaká krosna takovým tím Mercedesem mezi Trabanty, představovala bych si, že
to bude tohle Thule. První dojem po nasazení pro mě byl trochu zvláštní.
Polstrování je úplně jiného typu a stylu než u Pandy. Thule má popruhy jakoby z neoprenu,
jsou tuhé jak na popruhách, tak na zádech. Panda nabízí spíš takové měkoučké
polštářky. Ale po chvilce se na to dá zvyknout v pohodě. Jinak krosna i
přes to, jak je veliká a taková mocná, krásně na zádech drží a nijak není znát
ten váhový rozdíl oproti lehoučké Pandě. Matýskovi se uvnitř taky líbilo a
veškeré poutání, sezení a tak vypadá pěkně. V zadní části je krosna
zvýšená, takže bude chvíli nabízet opěru pro hlavu. Zdálo by se značka ideál,
až na jedno ALE! Zcela tady chybí jakákoliv opora pro hlavu vpředu. Ani náznak.
Když jsme měli Matěje posazeného hodně dole (tedy ne tak, jak by správně měl
být = s bradou nad krosnou), mohl
by si případně hlavičku krásně opřít, kdyby usnul (soudíme podle toho, jak jim
krosnu v obchodě důkladně poslintal :) ), ale pokud bude sedět, jak má, můžeme spolu hrát
skoro pořád „berany, berany“. Četla jsem různé zahraniční recenze a nikdo toto
nezmínil. Asi to nikomu nevadí, ale mně asi docela dost… A věc druhá, co kazila jinak dobrý dojem z této krosny, to byla šířka sedátka pro dítě. Thule má sedátko ze všech krosen jednoznačně nejužší. Poučená pravidly ergonomického nošení jsem tedy značně váhala, zda-li to nebude s rostoucí váhou dítěte spíše nepohodlné a stehna odkrvující. Tak co teď?
Thule Sapling Elite, zdroj: Thule |
Thule Sapling, zdroj: Thule |
VAUDE SHUTTLE COMFORT
Vaude Shuttle Comfort, zdroj: Vaude |
Osprey Poco
|
Osprey Poco Plus AG
|
Deuter II
|
Deuter III
|
Corazon Panda
|
Thule Sapling Elite
|
Thule Sapling
|
Vaude Shuttle Cofort
|
|||
cena (Heureka, 22.2.2017)
|
od 3990Kč
|
od 7489Kč
|
od 5304Kč
|
od 6497Kč
|
od 3350Kč
|
od 7590Kč
|
od 5999Kč
|
od 6760Kč
|
||
objem
|
11l
|
16l
|
16l
|
18l
|
?
|
cca 35l
|
14l
|
25l
|
||
nosnost
|
22kg
|
22kg
|
22kg
|
22kg
|
20kg
|
22kg
|
22kg
|
22kg
|
||
hmotnost
|
2700g
|
3480g
|
3250g
|
3500g
|
2800g
|
3600g
|
3300g
|
3100g
|
||
rozměry
|
69x33x31 cm
|
73x38x33cm
|
72x43x34 cm
|
80x43x34 cm
|
|
35x31x73 cm
|
35x31x73 cm
|
72x35x41cm
|
||
kompatibilita
s vodním vakem
|
ano, zadní kapsa
|
ano, zadní kapsa
|
ano (z boku kapsa na zip)
|
ano
|
ano
|
ano
|
ano
|
ne
|
||
třmeny
|
ano
|
ano
|
ano
|
ano
|
ne
cca 300Kč
|
ano
|
ano
|
ano
|
||
stříška proti slunci
|
ne
299Kč
|
ano (vestavěná)
|
ne
cca 600Kč
|
ano
(vestavěná)
|
ano
|
ano
|
ano
|
ano
|
||
pláštěnka
|
ne
499Kč
|
ano
|
ne
od 550Kč
(pouze se stříškou)
|
ne
od 550Kč
|
ne
cca 500Kč
|
ne
750Kč
|
ne
750Kč
|
ne
od 686Kč
|
||
opora hlavy vzadu
|
nízká, spíš ne
|
?
|
spíše ano
|
ano
|
spíše ano
|
ano
|
ano
|
ano,
možnost
dokoupiti opěrný límec (cca330Kč)
|
||
opora pro hlavu
vepředu
|
nízká, spíš ne
|
?
|
nízká, polštářek
|
nízká, polštářek
|
ano
|
spíš ne
|
spíš ne
|
nízká, polštářek je možný dokoupit
(412Kč)
|
||
+
|
pohodlí nosiče (perfektně padne na záda)
nízká hmotnost
|
komfort pro dítě
uchycení třmenů z vrchu - dá se
poštělovat i pro kratší nožičky
|
integrovaná stříška
vysoká opěra hlavy
zrcátko
|
opěrka hlavy vpředu
lehká, skladná
nízká cena
|
opěra hlavy vzadu
bytelná, kvalitní
|
pohodlí nosiče, komfortní posez pro dítě – široké sezení
|
||||
-
|
tuhá konstrukce kolem dítěte
malá opěra hlavy (vpředu i vzadu)
pouze 11l úložný prostor
|
robustní-pocit že je těžká
nesedí zrovna přesvědčivě
|
nesedí na zádech (převažuje)
vyšší váha
vysoká cena
|
třmeny nejsou v ceně (ale levné)
stříška – (moc) jednoduché uchycení?
|
vysoká cena
nízká (žádná) opěrka hlavy vpředu
velká
|
komplikovanější uložení stříšky, pro použití
pláštěnky nutnost mít stříšku, vysoká cena, vysoká cena příslušenství
|
Určitě ještě pročtu podrobněji, nicméně my už máme stejně koupeno, takže spíš ze zvědavosti. Pořídili jsme Little Life Explorer S2 a zatím jsme spokojeni. Na větší výlet se teprve chystáme, ale při testování v okolí domova to vypadalo dobře pro dítě i pro nosiče :)
OdpovědětVymazatDobrý den, mohu se zeptat, když jste vyzkoušeli tolik typů a jeden asi pravidelně používáte...
OdpovědětVymazatMáme půjčenou krosnu (který ve srovnání není) a dítko se naklání tělem na jednu stranu. Je malé, nemá z toho rozum. Na krosně se zdá není možnost, jak to vyřešit "za dítě". Kromě toho, že dítko špatně sedí a má to vliv na jeho tělo, tak vychyluje celé těžiště, což má vliv na zhoršený tok krve v ruce šerpy.
Jakou máte v tomto směru zkušenosti?
Dobrý den, omlouvám se za pozdní odpověď, nějak mě to neupozornilo ;) Přehnané naklánění do stran jsme řešili kompletním dotažením jak popruhů dítěte, tak bočních stran krosny. Naše krosna má navíc takový límec za krkem, co pomáhá držet krk, aby se právě hlava neskulila úplně do strany. Vím, že někdo si třeba pomáhá takovým tím polštářkem za krk do auta/letadla ve tvaru U. Jinak je třeba asi trochu s vychylováním těžiště počítat :D Když se nám začalo vychylovat 18kg hmoty (která už trochu rozumu mít mohla), odložili jsme krosnu ;)
VymazatDěkuji
Vymazat